16 February 2009

Muka Berkerut,Otak Serabut.




banyak benda aku nak cakap. sbb aku ni banyak cakap.tp aku taktahu cmne nak cakap?
haihhh? nak bercakap pon susah?
mmg laa kan kan? takkan nak main cakap je?
nak cakap mesti ade subject.baru orang paham.
kita nak orang paham ape yang kita nak cakap tapi kita merapu.
merapu kerana tak tahu bagaimana untuk meluahkan kata-kata itu melalui percakapan.
tak tahu bagaimana untuk menyusun ayat atau mengunakan ayat yang bersesuaian.
kalaulahh dunia ni ade alat Doraemon yang bole baca ape ade dalam fikiran atau kata hati? (pengaruh cartoon).
dan mengapa harus ade perkataan 'kalau'??
otak aku dah ligat berfikir subject yang sesuai.
bile dah jumpa yang tepat mulut menghancurkan segalanya
tatkala aku membuka mulut semuanya lenyap dari fikiran
ape yang aku nak cakap sebenarnya?
atau ini sekadar sebahagian dari bebelan aku?
hanya tuhan dan aku sahaja yang tahu.

No comments: