17 February 2009

A Fact Bout Me.

oh kehidupan ku.
yang penuh dengan rintangan yang haru ku tempuhi dengan tabah
namun aku gagal
aku dari golongan yang lemah
setiap hari aku ingin menjadi bukan diri ku yang sebenar
aku dari golongan yang hipokrit
aku cemburu dengan kebolahan orang lain
kenapa aku tak secantik mereka?
kenapa aku tak berbakat seperti mereka??
aku dari golongan yang tidak bersyukur
apa yang aku mampu hanya melukis dan menulis benda yang tak bernilai
karya ku tak sehebat Ulii Azman
aku cukup kagum dengan dia karya nya di usia masih muda
aku dari golongan yang hanya mampu memuji orang yang lebih hebat dan aku tak mungkin menjadi hebat
aku mempunyai tubuh yang gebu dan rendah
aku dari golongon yang jelek

namun, itu lah aku.
aku menerima diri ku seadanya
siapa lagi yang bakal menyayangi aku kalau bukan aku?
kasih sayang kekal datangnya dari jiwa dan raga diri sendiri.

No comments: